Pages

05 March 2012

TUTORIAL : cara memasukkan linkwithin

semalam ingat nak buat tuto ni pagi tadi..tup tup mak abah aku ajak keluar..
so, dah selesai semua, aku rasa tak ada masalahlah nak buat..ye tak?

lagipun, bukan susah sangat..kebanyakan blogger dah ada and dah tau benda ni and fungsinya..
ada lagi ke yang tak tau..?
tak pa..aku boleh terangkan serba sedikit..
aku tak kedekut okay..
apa yang aku rasa mampu, aku tolong la..

ini contoh binatang peliharaan tu..

yang ada perkataan 'try tengok entry aku yang laen' and ada 3 thumbnail itulah dia linkwithin..

binatang ni banyak membantu..
contohnya, ia akan mengiklankan entry ampa yang sebelum sebelum ni..
kalau ada readers yang ternampak entry tu melalui binatang ni, mungkin mereka akan berminat untuk baca..
ha...secara automatiknya, bilangan pageview anda akan meningkat..
kan kan kan..

nak pasang binatang ni tak lah susah sangat..
hanya ikut step yang dah diberi.. okay??
janganlah garu kepala tu..

cuba ampa klik link ni...

dah? dah ikot step dia??

apa?tak paham? takut salah?
meyh aku tunjuk meyh..

ha..ikot step 1 sampai 5 okay..

  1.  emel blog ampa
  2. URL ampa yang boleh di ambil di atas sekali
  3. ada banyak pilihan, tapi pilih blogger okay
  4. pilih berapa banyak thumbnail ampa nak..aku ambik 3 bijik ja..
  5. klik butang widget tu dan tunggu dia loading..
selesai, dia akan bawak ampa masuk lagi satu kampung..
 atas sekali line no. 2 ada dia tulis 
INSTALL WIDGET ON BLOGGER

okay..no . 1 ada link INSTALL WIDGET..tekan butang tu..
and ikot semua step okay..
penat pulak nak letak pix tuto banyak banyak padahal dekat linkwithin tu pun dan ajar..kan?
ampa jangan jadi bebal sangat okay..

dah siap semua..jangan lupa save..
okay..tahniah..ampa telahpun berjaya memasukkan linkwithin yakni iklan berbentuk thumbnail di blog ampa..
terima kasih la sikit dekat aku..ahhaahahahaha....

p/s : seronok rupanya buat tutorial ni..boleh jadi cikgu sambilan...ahax

Thanks For Reading!! Do Leave Your Comment If uollz Feel So!! ;]

1 comment:

Nurul Ashikin said...

tq..tadi akak masuk sini tgk cara nak buat linkwithin ni..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...