Pages

16 March 2012

semoga aku terus berusaha :]

assalamualaikum...

"kalau tak jawab dosa...kalau jawab sayang..."

haha...tagline sapa tu erk??hurmmm..
maka rugilah sesiapa yang tak tau kepunyaan siapakah tagline manis itu..
hahahahahhahaha[gelak jahat]

okay semua..sengaja aku cuba menghiburkan hatiku yang lara..sedih...gundah gulana..
btw...tagline itu kepunyaan si manis bijak mengatur bicara dan berbahasa indah ini..

nak tau??singgit..ahakkkk!!!


bakal kakak ipar kepada 


**********************************************************
ekcely aku bukan nak story pasal kakak kakak superb fofuler ni pun..hehe

saja gatai ang ni no....

huarghhhhh...kenapalah aku suka sangat buat entry malam malam hah? siang dah hilang ka?aiyiooo...alamak...sikalang bukan malam lagi wooo...
sulah tengah pagi kata hincik jiwa..ahakkkkss!

huh...aku bukan apa...baru tadi aku berseronok terkinja kinja sebab dapat date dengan incik jiwa seharian.. bukan senang nak jumpa dengan dia sekarang...mau berbulan tunggu baru dapat...itupun kalau dia balik..kalau tak...
hanya di radio...dapatku mendengar suaramu itu..
haha...tukar tukar...
hanya di telefon..dapatku mendengar suaramu itu...

:]  [:
       

then, bila sampai di rumah...aku dengan poyonya dan rakusnya terus men-snap pix dengan hadiah dari incik jiwa.. masa incik jiwa bagi hadiah tu konon eksen la tak mau tengok...nak suprisekan diri di rumah..bukan apa, takut tak tau nak express-kan feeling depan mereka mereka yang ada...aku dari awal dah bagitau incik jiwa...jangan beli things macam tu...aku susah nak harapkan orang lain..takut tak berkenan di hati kang senget muka aku...haha...

but then entah macam mana tangan aku tak menyempat nyempat..plastik berisi hadiah aku selak rakus..

"cantik beg tu..noh???" tiba tiba ada satu suara..
apa lagi...tersipu sipu la aku..rupanya bonda incik jiwa yang tegur..haha


**fine...aku tak ada mood gembira itu sekarang...mungkin entry lepas ni baru aku dapat express-kan dengan pix pix sekali..
pagi ni aku cuma nak luahkan kesedihan dan keperitan perjalanan hidupku kepada 
cik blog.. 
tolonglah baca [tak boleh tulis dengar kerna blog tidak dikurniakan telinga] wahai cik blog...walau hanya sebentar..

tadi petang, setibanya aku di rumah..mak memberiku tiga sikat [???]surat..aku sambut surat surat tu dengan lemah.
.
arhhggggggggghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
wtf!!!*&%@$^(

aku hantar surat surat ni hampir dua minggu yang lepas..di ulangi hampir dua minggu yang lepas...tup tup hari ni posmen pulangkan dengan alasan yang tertulis di bawah setem

'dikembalikan untuk tambahan setem 40$'

helllllllllllllllooooooooooo....kenapa baru hari ni ampa hantar...??
teruk betullah sistem POS MALAYSIA nowadays..!!

aku punya la seronok sebab mungkin hari ni tarikh tutup permohonan..so, diorang akan mula tengok resume yang dihantar para pemohon ahad ni la kowt....

tapi, dengan kehadiran surat surat itu kembali..hariku menjadi gelap..duniaku mendung..
yeahhh...maybe sebab dah nak malam...mestilah nampak gelap and mendung bagai wahai cik haty..

air mataku mengalir...mungkin bukan rezekiku di situ..tapi di mana??tahun ni saja dua application aku gagal..and sekarang tambah lagi satu..

air hidung turut sama melelehkan dirinya keluar bagi menemani sang air mata agar tidak merasa keseorangan meniti hari yang bagai tiada penghujung..bulu mataku yang tadi siangnya meliuk lentok melentik menggoda incik jiwa kini layu tunduk ke bumi..turut membiarkan dirinya dibasahi sang air mata bagi menyatakan perasaan sedihnya yang sedikit mengasihani cik haty tika itu..untuk tidak menunjukkan bahawa mereka tidak berhari perut , eye shadow ke-koko-an dan eye liner bling bling yang gah bersinar dari pagi sehingga penghujung hari juga turut menumpahkan kesedihan..mereka akhirnya mengambil keputusan untuk mengorbankan diri mereka iaitu dengan mengalirkan diri mereka bersama sama sang air mata menuruni pipi cik haty yang sedikit curam..

kini, eye bag di bibir mata cik haty semakin bermaharaja lela..dia tersenyum puas sambil mengerut ngerutkan kulit di bawah mata cik haty sehingga menimbulkan riak wajah seorang nenek meminta disuapkan nasi oleh penjaga rumah orang tua di wajah cik haty...

***********************************************************

sudahlah cik haty...mungkin betul apa yang incik jiwa and byla cakap...belum rezeki ang..pelan pelan kayuh k??

sabar itu separuh daripada iman..
banyakkan beramal sayang..ang baru meniti usia 20-an..tidak ada yang perlu ang risaukan sangat..ramai lagi menusia outhere yang lebih nothing dari ang..

p/s : jangan biarkan impian mengatur hidup ang..Tuhan dah mempersiapkan yang lebih baik...cuma belum masanya...bak kata sapa entah :

bila seorang doktor nak melakukan pembedahan mangambil dan membuang salah satu organ dari badan ang...ang relakan..ang tahu semua itu untuk kebaikan ang..malah berterima kasih kepada sang doktor kerna telah membantu ang menjalani kehidupan yang lebih baik..
jadi, kenapa ang tak berterima kasih kepada Tuhan yang telah mengambil dan membuang sesuatu dari ang sekarang untuk yang lebih baik pada masa hadapan??
sessungguhnya Allah adalah doktor kepada doktor..Dia tahu apa yang sedang Dia atur dan uruskan..
ALLAH ....

Thanks For Reading!! Do Leave Your Comment If uollz Feel So!! ;]

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...