Pages

03 March 2012

bila suami seorang programmer


suatu pagi yang sunyi sepi disebabkan hari tu hari isnin..bebudak semuanya sudah ke sekolah..yang berkerjaya telah pun memulakan kerja memasing saat itu.
tinggallah sang suri rumah suri rumah meliuk lentok di pagar rumah jiran asyik bergossip.

memasing menceritakan perihal rumah tangga memasing..ada yang seronok sebab baru di belikan mesin basuh automatik 8kg..ye la si suami baru dapat duit bantuan rakyat satu malaysia..si isteri mulalah atur nak beli itu beli ini..ada pulak yang sedih sebab suami senyap senyap pergi nikah dekat thai dengan pembantu rumah muda yang gorgeous baru hired minggu lepas..kata si suami tak nak jadi perkara buruk bila asyik tengok badan lentik si pembantu tengah memasak..lebih baik nikah..

tiba turn seorang jiran mereka yang paling anggun tak nak kalah, cik sariyanti(bukan nama samaran),dia pun menceritakan perihal masalah rumahtangganya dengan si suami.. 

  

selepas memberi salam dan ucapan sepatah dua, cik sariyanti bukan nama samaran pun memulakan cerita..

cik sariyanti bukan nama samaran : puan puan semua tahu kan suami saya kerja sebagai apa.

puan puan : tahu..programmer..kan kan kan?best kan jadi isteri prorammer..ada masalah barang elektronik ke komputer ke..tak payah susah susah pergi kedai..dah ada yang tolong baiki..

cik sariyanti bukan nama samaran :ha tulah puan puan semua tak tahu.saya sorang je kena telah masalah ni.bukan senang jadi isteri progrmmer ni..baru semalam saya nak pitam gara gara melayan bahasa sains suami saya..meh saya ceritakan kepada puan puan semua dari awal..

Suami :  Selamat malam sayang, sekarang saya logged in.
Isteri : Abang ada beli tak barang yang saya pesan tadi?
Suami : Bad command or filename.
Isteri : Tapi kan ke saya dah call abang pagi tadi kat pejabat suruh abang beli!
Suami : Errorneous syntax. Abort?


Isteri : Ish. Abang nih, takkan itu pon tak ingat? Hahaa….. Abang kata tadi dalam telefon nak beli tv? Mana dia?

Suami : Variable not found
Isteri : Abang nih memang tak boleh harap la. Bak kad kredit abang. Biar saya pergi belikan dan shopping barang dapur sekali.
Suami : Sharing Violation. Access denied
Isteri : Abang ni tak sayang saya ke? abang lebih sayang komputer abang tu dari saya. Saya tak tahan la kalau macam ni selalu.
Suami : Too many parameters
Isteri : Saya menyesal pilih abang sebagai suami saya. Harapkan muka je hensem.
Suami : Data type mismatch.
Isteri : Abang nih memang betul-betul tak berguna la.
Suami : It’s by Default.
Isteri : Macamana pula dengan gaji abang?
Suami : File in use … Try later.
Isteri : Kalau begitu, apa peranan saya disisi abang sebagai seorang isteri?
Suami : Unknown Virus. 
maka tersedu sedanlah si isteri tadi mengakhiri ceritanya.

p/s : kenal dulu pasangan sebelum buat keputusan untuk berkahwin..menyesal nanti tak berguna..hehe..peaceeee


Thanks For Reading!! Do Leave Your Comment If uollz Feel So!! ;]

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...