Pages

16 March 2012

TIPS : mengukur berat blog anda

heyyoooo......

haisy...tunggu suma loading lama banget dehh...aku jadi bosan asik duduk duduk sampe sakit bontotku..
enggak tahu apa yang mawu aku lakuin, lantas aku kepikiran..

ngapa dehh lama banget loadingnya..internetku laju aja..napa sih masih lama...bosan amat..

hohohoho

kenapa tiba tiba aku jadi indon??kena rasuk suster ngengsot apa??haha

**************************************************************
hah!!! aku ada idea...
hahahahahahahahahahahahahaha
[gelak besarrrrrr..besar kan besar kan??]

aku tahu kenapa lambat loading...ni mesti ampa letak macam macam widget dekat page ampa...
so that aku nak melawat sangatlah susah...
hal ini akan menyusahkan rakan rakan ampa nak melawat ampa tau tak???

nasib  baik aku jenis penyabar...aku tak terus keluar and slammed ur door okay..
ha...aku tunggu jugak sambil dengar lagu dari band indo yang meniru gaya k_pop..
[nanti aku buat entry pasal suma tu]

okay....
first thing first..aku nak bagitau and ajar ampa mengukur berat blog ampa...dengan itu, senang ampa nak remove any widget yang ampa rasa nahhhh...tak terlalu penting untuk berada di blog ampa...
here's the cara...
try okay??

klik gambar untuk besarkan pandangan
  1. ampa masuk sini!!
  2. tengok kampung macam ni ada tak :------>
  3. okay...ampa boleh klik web tools yang dekat kotak biru di atas atau ampa pilih website speed test yang ada di bahagian FREQUENTLY USED TOOLS
  4. nampak kan ada kereta and tulis 'website speed test'
  5. klik situ and ikut step dia bagi..
  6. hanya masukkan URL BLOG ampa pada ruangan DOMAIN and tekan CHECK
  7. ampa boleh masukkan sampai max 10 URL


okayh...done check kan???cer tengok ampa punya blog beratnya berapa?
   kalau bawah dari 150kb..
bagusss anak anak...keep it up..
eh...bukan maksud aku nak suruh ampa tambah berat...i mean kekalkan men-slim blog ampa..
     kalau lebih dari 150kb..
silalah buang widget merapu dekat blog ampa...
contohnya seperti jam...kalendar...lagu..bla bla bla...
ampa mesti tak mau orang tak melawat ampa gara gara blog ampa berat and took so long untuk loading..beware..
okay??

selesai tips..selamat mencuba okayh??daaa
BTW..blog aku sangat ringan pada masa dan ketika ini..
hanya 71.06kb and mengambil masa 0.33 saat untuk load :]

p/s : sssyyyyhhhhhhhhhh.....................   
aku  tak payah guna menda tu...abah aku bomoh sambilan...dah boleh tau dengan sekali jeling ja berapa berat blog aku...gagaga...
serius aku tipu!!





Thanks For Reading!! Do Leave Your Comment If uollz Feel So!! ;]

1 comment:

Anonymous said...

whooot2

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...