Pages

16 March 2012

perangai yang paling aku regretted :[

hoiyyyaaaaaaaa....

here come another entry for today..ahhakkk!!! :]

p/s : entry ini agak panjang..mintak sabar ye...;)

whoaaa...baru letak title dia ja dah buat aku regret...inikan pulak nak kena buat whole entry..ahhh...
lantakk arr...selagi aku tak buat..aku mesti ulangi kesalahan yang sama..
but
tak semestinya lepas aku buat entry ni aku akan tidak buat balik..
tidak!!!
cuma aku akan sedikit ingat la...ye tak?? sekurang kurangnya, aku cuba untuk berubah..okay what...rite??

apa yang aku regret sangat sampai kena masuk blog??sampai kena buat entry khas??besarrrrr sangat kah salahku??mungkinkah akan kena penjara??kena sebat??hukum gantung??
oh tidak!!!


sekadar perangai aku yang luar biasa..apa yang luar biasa...alaaaaa...malu la pulak nak cita..haha..
upppssss....tak nak tak nak...tak nak cakap aku sengaja bukak pekung di dada...
tak ada kaitan pun dengan membuka pekung di dada okay..

ekcely masalah aku ni tak besar mana pun..tapi kalau dibiarkan agak bahaya la pulak..mulanya aku anggap ini perangai biasa..semua orang pernah buat..not only aku okay...and aku mengambil inisiatif menganggap itu perkara biasa yang dilalui setiap makhluk bernyawa..

here come the real story

--->berkemban
everything was fine and a bit happy masa aku jumpa incik jiwa pagi tadi... sebelum tiba tiba aku membuka mulut  men-story kepada incik jiwa yang akhirnya mengukir senyum sinis..riak incik jiwa sangat selamba sehingga aku konpius dengan mata aku tika itu..sedikit pun dia tidak mengerutkan dahi..marah apatah lagi..wawawawawa...

apa yang aku story dekat incik jiwa ah??uhhh...aku sendiri malu mengakui aku sebodoh itu.

aku : jiwa..tau dak...pagi tadi, lepaih mandi ty pi minum aiq kat dapoq..kiqa keluaq bilik aiq ja nampak tequih ada aiq te ataih meja dapoq..ty pi minum tequih aa..pehtu ty tengok ada beg apa tak tau ataih meja..ty tanya mak ni apa..tapi ty tak kaleh belakang..mak diam jaa..ty dalam hati dok pikiaq mak ni mogok kat ty ka apa..dah la pagi ni tak geqak ty bangun..nasik lemak pun tak dak macam tiap tiap haqi..then ty blah masuk bilik..tengok ada baju tak basuh, ty angkot semua nak pi letak dekat mesin basoh..tup tup tengok ada budak laki (around 13 y/o)dekat kerusi depan pintu..aiseh..patut tanya tadi tak jawab..oqang lain..malunya..tequih ty masok bilik balik..  
incik jiwa : mintak tolong buley dak?? 
aku : ????(muka peliks) 
incik jiwa : tolong jangan loi sangat..(sambil senyum sinis) 

aku tarik muka masam terus aa...huahuahuahua..

maksud conversation di atas :

aku dengan rileknya keluar dari bilik mandi dengan tuala langsung tak tengok ada orang yang aku tak kenal dekat depan pintu dapur..incik jiwa pun angin and suruh aku jangan lalai..haha...

ekceli incik jiwa memang sangat angin dengan perangai aku yang satu ni..
lalai!!
dengan tak semena mena incik jiwa cerita balik betapa sakitnya hati masa form 6 dulu..

--->pegang tangan

masa tu aku duduk di tempat aku dekat kelas..kami ada la main kutu and aku kena simpan duit sebab mereka meletak kepercayaan yang tinggi dekat aku..

so, nak dijadikan cerita..sapa yang main haruslah bayar duit kutu pada hari tu..memasing pun berkerumun lah dekat meja aku termasuk incik jiwa yang berdiri rite depan aku..geng geng dia ada sebelah dia..
aku sangat sibuk mengira menghitung mencongak sehingga lupa diri..bila aku angkat kepala mencari kelibat incik jiwa, ternyata dia sudah beredar..tempat duduknya aku tinjau tapi tetap dia tiada..then kawan kawan cakap dia gi toilet..okay..

lama lepas tu incik jiwa masuk kelas balik..aku yang nampak incik jiwa mengatur langkah menuju ke tempat duduk lantas mengukir senyum..tapi dia buat tak tahu..siap buat muka macam nak telan aku lagi..kebingungan and kebengongan aku semakin ketara..tunggu punya tunggu..by the time semua orang sibuk nak balik, incik jiwa panggil aku..dia betul betul angin waktu tu.. nak tau kenapa??

dia cakap masa aku letak tangan kiri aku atas meja, ada sorang geng dia pegang..lama lak tu and aku buat dekk..hellllllllllllloooooooooo...jiwa halusinasi ni..haha..takkan aku lupa diri sampai macam tu sekali...dipukaukah aku??ahax...

tapi serius incik jiwa tengok and disebabkan angin satu badan..incik jiwa gi tandas sengsorang and tumbok dinding...aku senirik tengok luka dekat buku lima incik jiwa...sad...ada awex yang terlalu lalai and tak sedar apa yang aku buat..

--->shopping alone
okay..yang ni tak ada kaitan dengan incik jiwa..
just aku dengan member aku...

waktu tu hari ahad...sunny day...aku ada janji dengan beberapa member nak keluar shopping..disebabkan diorang lambat,aku terpaksa pergi dulu..ackward kot jalan alone di tengah orang ramai..dengan itu aku amik keputusan untuk jalan tepi tepi ja...rapat ja dengan dinding mall...

esoknya ada sorang member yang tak ikot shopping semalam gitau dia nampak aku at mall..siap cantik cantik tapi jalan tepi dinding..kuat kot dia gelakkan aku..dia cakap dia ada depan aku ja..waktu tu dia atas motor..parking...gila...dah banyak kali aku kena tegur sebab sombong..tak tegur member even jumpa depan...hellllllllloooooooooo...serius aku tak perasan..kalau aku perasan, takkanlah aku nak buat tak nampak..aku baik apa..even aku tak tau nak mulakan conversation, still aku tegur jugak apa..paling tidak pun aku senyum ja...huwaaaaaaaaaaa.................
aku macam dalam dunia aku senirik kan??
sedihhhh!!! :(


--->nak pinjam okay??

yang ni memang buat aku tergelak sengsorang...cita masa f.6 jugak..
ada la satu hari tu baru aku perasan..bila aku sibuk siapkan homework and ada sapa sapa choopp nak pinjam buku aku, mesti  aku kata okay..
cukup masa diorang datang mintak..and aku tercengang..eh sapa dulu entah yang mintak..sampai empat lima orang kot..bila dah banyak kali baru aku perasan bahawasanya aku menjawab permintaan kawan kawan aku di luar sedar... aku iyakan ja semua..serius...bad habit la aku ni..

cik blog....
tolonglah bantu aku buang perangai tak sedar diri aku tu...kadang kadang orang lalu depan aku pun aku tak perasan..apa la nak jadi...kadang tu mak aku punya lah pesan itu pesan ini..tengok tengok aku langsung tak perasan..sibuk pikir apa entah..

p/s : semoga tak jadi lagi di kemudian hari..aminnn ;)

Thanks For Reading!! Do Leave Your Comment If uollz Feel So!! ;]

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...