Pages

09 February 2012

PERISTIWA ENAM JUNE 2011-part 1

ASSALAMUALAIKUM


peristiwa ni paling aku tak buleh nak lupa. apa kejadahnya sampai tak buleh nak lupa? ha..yang tu yang aku nak cerita sangat ni...

peristiwa hitam yang tak berapa nak hitam sangat ni, kelabu mungkin, telah berlaku pada tanggal enam june 2011.aku waktu tu bekerja sebagai operator kilang ja. apa nak buat...segala jenis pekerjaan sekarang memerlukan pengalaman dulu. so, aku tanpa membuang masa, jam dan minit terus mencari apa jua pekerjaan yang mampu memberiku pengalaman sekaligus duet belanja...hehe...
hellloooo
jangan pandang rendah pada kami kami minah kilang ni...aku hasil kerja kilang ni buleh beli henset sebijik tau... canggih lagi...canggihkah????? urmmmm...mungkin,..

aku pergi menunaikan kewajipanku seharian sebagai minah kilang menaiki kereta bersama dengan kak aku.. waktu tu dia pun sey jugak macam aku la ni..tiga tahun habis belajar, satu haram keja yang suit dengan ijazah dia langsung tak dapat..tapi kira ok la kan...dia dan jugak dapat ijazah...aku ni...
baru stpm..langsung tak dapat sambung ngaji...nak kata bodo sangat, ada la jugak aku atoq hurop A dalam sijil aku.. apa nak buat...bak kata kak dekat opis aku la ni[bukan minah kilang lagi dah na...]

aku : kak, kami tak tahu la pasai apa kami tak dapat dapat masuk U? sey sangat ka tak tau..orang lain yang setengah tu result cam pa gi buleh ja masuk...siap habis ngaji dah pun..nak kena mandi tujuh bunga ni...tak pun tujuh pasu terus...sey tahap apa dah ni..


kak : haisy...orang kalau dapat 10 A pun, kalau Tuhan tak izin, tak dapat jugak.
[fine... aku tersengih macam kerang busuk.]

p/s : kak aku now dah dapat jadi lecturer.. canggih la ang...
 ***********************************************

ok, dah buleh kembali ke pangkal jalan...

sebenar benarnya, peristiwa ni berlaku kepada......

MANGSA : INCIK JIWA & rakan beliau
LOKASI : KAMPUNG BERHAMPIRAN KAMPUNG BELIAU
MASA : LEWAT PETANG [anggaran tujuh petang]
KENDERAAN : MOTOSIKAL

aku dengan kak aku baru ja otw balik kerja. time tu kami tengah menyusuri jalan kampung kami dah. time balik, macam besa kak aku drive sebab aku drive masa nak pi.   ha tudia...pi kerja kilang gaji sejemput naik kereta cekkk oooiiii.... sapa ngorat aku waktu tu saheh kena sound dengan kami punya penyelia[kak apatah nama dia tak tau..] sory...penyakit lupa aku sangat bermaharajalela sekarang..kata dia ampa kalau tak da 10k,jangan nak berangan nak mintak nomot tepon dia..
apakah aku kaki kikis?haha...wad eva...yang penting bukan aku yang sound.. bercakap dengan depa apatah lagi...sangat sangatlah tidak.
menyimpang lagi....bila nak buleh cerita tak tau cik nabyla oooiiiii......

ok ok....kembali ke jalan yang lurus...

petang yang menghampiri senja itu,incik jiwa juga sama sepertiku...otw balik kerja..tak macam selalu,kawan incik jiwa bereya eya nak bawak moto. dahla loklaq!!nak tau pasepa loklaq? bukan dia p londeh seluaq tengah jalan....bukan...nak dijadikan cerita, gaji mereka bulan tu keluar lewat...kalau ampa detail, memang ampa perasaan...gaji mereka lewat betul betul punya lewat...mau taknya, dah enam haribulan tak dapat gaji gi..hangin satu badan la...member incik jiwa memang hangin satu badan hari tu.. dari alor setar dia bawak moto cam cilaka..almost kna langgar dengan keta...
[jadi papa at incik jiwa, aku terajang ang dulu]
 sampai dah nak masuk dalam kampung pun, lam perut dia dok maki hamun tak habis habis lagi..incik jiwa yang membonceng pulak sikit punya buleh qalet [mengantok seharian bekerja di bawah terik matahari]...setibanya di satu simpang tiga,ada minah yang lagi cilaka dari member incik jiwa ni bawak moto terus keluar dari simpang.

ketepek....terbongkang la mereka berempat di atas bahu jalan.

neno neno neno
ada orang kampung yang kenal incik jiwa n member dia lalu situ.. maka mereka bergegas kerumah incik jiwa mengkhabarkan bahawasanya incik jiwa xcident..waktu tu member incik jiwa ramai ramai tengah men takraw depan rumah incik jiwa.

BERSAMBUNG JE LA....NGANTOKKKK!!! ;P

Thanks For Reading!! Do Leave Your Comment If uollz Feel So!! ;]

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...