Pages

13 February 2012

aku dan budak budak ....

mood : baru balik rumah...
pekena nasik kenurik sikit tadi... tak la makan banyak sangat pun... sesuap dua cuma..

kata abah : dia tak lalu... orang lain ja asek kawen... dia tak jugak..
abah!!!stekmenk apa ni??
tapi serius la... buat masa sekarang...aku asek 'ter' fergi kenurik orang yang lagi muda dari aku kawen...
kenapa????kenapa???
kepala otak aku kenapa... dah sampai jodoh mereka...apa nak buat... haha

seronok ke kawen?


kawen untuk apa? 

mengisi masa lapang? 

mengelakkan pertanyaan orang tua tua : "ang tak dapat sambung belajar ka?"

serius aku malu ada orang tanya aku macam tu..mana taknya, dari dulu lagi mak bapak aku hantar aku ke sekolah. untuk apa? belajar dan seterusnya mendapat pekerjaan yang setimpal.. tapi aku?
dah macam macam aku cuba.. tapi bayangan malang sentiasa menyamarkan pandangan mereka untuk melihat terus ke dalam anak mata aku. mentafsir niat di sebalik bahasa tubuhku. susah benar aku nak menerobos masuk ke dalam komuniti mereka di luar sana...

kekadang ada aku terpikir...apa dosa laluku? kenapa sebegini besar dugaan yang Dia turunkan untukku? tidakkah setiap dugaan ada hikmah di sebaliknya? yang lebih indah lebih manis? aku tak kuat Ya Tuhan.. tunjukkanlah hambamu yang hina ini jalan menuju kejayaan...

ok...masa untuk berombak rindu dah selesai.... lets kita happy2 k?? hurmmmmmmm...

**************************************************
tadi aku ada bukak fb...tengok da kawan kawan yang mengomen di link aku semalam...so aku jenguk belek belek...


 eh...tiba tiba aku terasa nak tulis pasal ampa... tapi next next entry la no? sekarang tak buley lagi..kenangan kenangan kita bersama belum menjengah ke kotak pemikiran aku.. nanti ada yang ter miss... rugi beb...

p/s : kawan kelas f.6 dulu memang gelar aku maksu. hal ini kerana aku satu kelas dengan anak buah aku ini.

***************************************************************
hari ni aku nak bercakap pasal budak budak tecik. eh, kecik. tershashul pulak. maklumlah, budak budak.haha..

aku memang suka budak budak... dari yang baru keluar perut sampai....eh, sampai umur berapa ah??aku pun tak tau...janji budak budak..
budak budak ni ada banyak perangai..ha...ni yang kadang kadang aku naik hantu dengan budak budak.. ada setengah yang baik kemain..diam ja...ajak jalan dia ikut...ajak makan dia ikut..suruh tunggu dia tunggu..

contohnya anak sepupu aku..


dia seorang budak lelaki yang sangat baik dan pendiam..aku cakap jom kita makan ayam goreng nak??yummy yummy.. dia dengan sangat sopannya mengukir senyuman seindah ibunya kepadaku seraya duduk bersimpuh..ha..baik tak baik tak...punya la baik sampai aku nak gi amik air semayang pun dia tunggu depan pintu bilik air...aku cakap aku nak semayang, dia tunggu depan pintu bilik pulak...
aduyai...sangat sangat la bagussss...cam ada bodyguard pulak.

ini pulak anak anak buah aku..dorang ni kalau buley bercakap, memang A...pot pet pot pet...sampai aku sunyi lah bila dorang balik rumah memasing..huuu....acu mich u both..

NUR AYA SOFEA
 2 ke 3 tahun

 aya ni cerdik budaknya.. sekarang uminya dah pun hantar dia ke sekolah.. baru tadi dia call aku.

aya : helo..acu...wadpa?
aku : cu baru balik kenurik..aya wadpa?
aya : kat umah
aku : aya dah masuk sekolah erk?
aya : pia cuti.

fine...mungkin dia ingat aku tanya hari ni dia sekolah ke tak.. apa apa pun..levya!!


NUR ADRIANNA HURAIYAH
 2 ke 3 tahun

malam tu aku tidur lewat... entah apa yang aku buat entah..pintu bilik kubiar terbuka..adik tengah menonton vcd boboiboy..waktu tu dalam 2 pagi seingat aku..tiba tiba dia masuk bilik.. turut meniarap sepertiku..tapi kelihatan sedikit kegelisahan di wajahnya..aku memerhati. sekejap sekejap dia tutup pintu bilik...sekejap sekejap dia buka..hampir beberapa ketika, dia menghampiriku lagi..tangan aku di tarik..aku lantas bangun membuntuti adik..dia merapati pintu yang sedikit tertutup.

adik : acu...bukak sat..
aku lantas bukak pintu..

adik : acu...[sambil hentak hentak kaki] bukak sat kat adik.
aku garu kepala..nak bukak mende lagi..wajah kesiannya aku tenung..then aku bawak dia ke luar bilik..setibanya di depan tv, dia pegang remote tv..

adik : acu bukak sat kat adik..adik nak tengok momoimoy...
hahahahaha...nak tengok tv rupanya...cita dah habis...nak suruh aku replay...menjelang tiga pagi baru dia tidur...itupun setelah berperang dengan mamanya.
keesokan harinya, aku bangun seperti biasa...tapi adik luar biasa..dia dah masuk bilik aku ..meniarap di sebelah aku yang masih mamai...cuba bermanja...selepas siap mandi,aku sisir rambut..perlakuan adik aku tenung melalui cermin..korang tau apa dia buat??

dia bukak laptop,pasang wire mouse n broadband sekali..sambil menanti, dia meniarap depan laptop sambil goyang goyang kaki ke atas..tunggu youtube loading cita momoimoy dia letteuw..
budak budak sekarang....zaman it...
macam tu jugak dengan budak setahun jagung ni.

NUR SAFIYYA
1 tahun [memang setahun jagung]


korang tengok...handset buat mende makan je...salute budak budak zaman sekarang...

nak lagi tak???hmmmm...mungkin yang ini pulak...

DAMYA ALISYA
anak sepupu - belum lagi setahun


budak ni kojenyew ngisap jari je...haha...sekali dengan tangan dia sumbat..suka senyum memanjang...petang petang selalunya aku balik rumah dulu sebelum mama damya ni balik..so, sampai ja rumah, aku terkam budak ni...rumah sebelah sebelah ja...tak da hallah kalau aku nak ngulang amek budak ni pun.. dia pun macam dah paham..pukul enam ja dah macam tau tau aku dah balik.
[sorry ayu...aku ni macam mak angkat dia...gagaga]
kalau hari tu hari rabu, aku angkut budak ni masuk rumah...ngajar dia cara menonton tv yang betul...
camni damya, mula mula, kita bukak tv,landing sesaat dua,tekan no 391, duduk tegak balik,bukak mata luas luas...
wey!!!GAG CONCERT kot...tapi korea punya..aku memang petang rabu tak buley ada aktiviti lain..kalau kena OT hari tu,maka muka aku akan kelihatan macam llama...perut aku tak habis habis pot pet maki hamun..haty memang tak senang punyalah.. so, damya...dah paham??ingat tak acu ajaq hang menari lagu roly poly hari tu??ha...balik tunjuk dekat mama..

budak last yang akan interprem dekat blog aku pulak ialah

CALLY CHAN
4 ke 5 tahun [anak majikan]



video
ni hari pertama kami main berdua...budak ni tau cakap omputih dengan cina ja...yang melayu dari dulu sampai sekarang,aku penah dengar dia sebut KAKAK..the only word yang dia tau...ha..and MAK SHIK[mak cik]...tapi best gila kot sembang dengan dia..
dia nak naik atas riba aku.. so aku pun bersusah payah la ngangkat budak debab ni..

aku : you are so heavy ah?
cally : yes..mummy always said im heavy too..
aku : cally, kakak sleepy la..
cally : kakak, dont worry..i can still see the sun there [sambil tunjuk langit]..you dont afraid k?
hahaha...aku ke ko yang takut gelap??
hari kedua mummy dia bawak dia datang opis lagi...kali ni dia senirik datang menempek nak aku rakam dia nyanyi lettuew...nah amek...qetis and lagu yang sama...hari and baju yang berbeza....
alamak...tak buley upload..
tak ada rejeki jugak budak ni nak buat concert amal...


okaylah anda semua di luar sana...aku ingin tidur...harus diingatkan...jam dekat setiap entry aku tak betul...so kalau waktu waktu tengah malam macam ni...jam dia baru sepuluh pagi kot..hehe...

Thanks For Reading!! Do Leave Your Comment If uollz Feel So!! ;]

1 comment:

cik haty incik jiwa said...

one two one two...
cubaan...cubaan satu
cubaan dua...
haaa ok

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...