Pages

08 February 2012

konon rilex...tapi sentap jugak...

ASSALAMUALAIKUM..

cita ni sejak beberapa hari lepas tapi telah diheret diseret sampai hari ni..
tak ada apa pun ekceli. cuma mengenangkan incik jiwa yang dah sampai ke tempat tinggal barunya petang tadi.
seterusnya meninggalkan aku jauh dari pandangan. bukan niat nak emo atau bersedih berduka. cuma nak kongsi satu perasaan suram dan pudar sejak enjin motonya semakin menjarak meninggalkan seribu satu kenangan bersama.



*******************************************************************


aku pagi pagi macam biasa. steady ja..masuk keja pukul semilan. pukul lapan  masih xda perasaan nak bangun bersiap siap.hanya memandang kosong skrin telefon yang tidak menunjukkan sebarang pesanan atau panggilan masuk. kalaupun jam berbunyik pukul enam, aku dengan sepantas kilat menekan perkataan 'STOP' yang tertera di skrin. macam selalu, bangun tunaikan yang wajib kendian tungging balik atas katil.

pagi ni, terasa sejuk sampai ke tulang.
[dah pagi pagi hari lain tidoq mampoeh, mana nak perasan sejuk ka tak  ... ;'].
jam lapan, incik jiwa call. pagi ni dia akan bertolak balik ke selangor..
aku ok ja... seyes aku sangat ok. tak keberatan melepaskan incik jiwa pergi demi masa depan..
tapi....


incik jiwa sangat tak ok.. katanya dia tak rasa hepy nak balik sana..
lebih senang dengan kehidupan di kampung...
ya, punya mak abah yang sporting habis...layan kau merapu sampai ke malam. memang la best. punya sahabat handai yang sentiasa mengerti saat kesusahan.tak jemu jemu bertandang ke rumah semata mata nak sembang kosong ja...
dan part paling penting mestilah ehem ehem...ni yang malas nak taip ni..ampa paham paham la no..haha...
aku pun dengan penuh sifat kewanitaan lantas cuba memujuk..tak mau la satgi tiba tiba incik jiwa berhasrat berhenti kerja gara gara nak stay at kampung..please...jenuh la aku nak tunggu dia simpan duet pulak nanti.haha.. 

incik jiwa : asa tak best la nak balik..lebih senang dengan kehidupan di kampung.

aku : jangan la macam tu.. maybe sebab kat sana rasa sengsorang.. cepat cepat simpan duet k? nanti ty teman jiwa at sana... tak da la sunyi..haha

incik jiwa : huu...sedih la...

aku : haha...jiwa ni...macam budak budak nak balik asrama pulak. hari tu nak balik bukan main lagi. pagi pagi sanggup tak makan dulu... terus balik sini. hari ni gena lak?

incik jiwa : tu la...baju pun tak pack lagi ni..

aku : haisy...jangan buat macam tu... satgi tengari panas. ha..pi siap pi..

dan dengan itu, incik jiwa mengambil keputusan untuk mandi sementara aku bersiap siap ke tempat keja. hampir beberapa ketika lamanya,,
aku dah pun siap brekpes, sambung kerja terbengkalai at opis barulah ada mesej masok..
incik jiwa dah memulakan perjalanannya sekitar semilan lebih..
sayang....sayang....kan dah kena panas...

sambil sambil aku buat kerja manakala incik jiwa menunggang moto, kami masih bermesej mesej..tiba tiba aku tersentap sendiri.. air mata bergenang di bibir mata.. andai tidak dikenangkan aku waktu tu dalam opis, dah lama aku meraung.


'ah...jiwa makin jauh...kenapa baru sekarang aku nak sentap ni..'
hati bodohku berbicara.
 see....sampai sekarang aku masih dibebani perasaan yang sukar ditafsir...

hati ini bukan milikku lagi...   seribu tahun pun takkan kembali..    kau kamu...sayang jangan kau persoalkan siapa di hatiku...  terukir di bintang ...   tak mungkin hilang cintaku padamu.... -yuna_terukir di bintang

p/s : aku hanya meluahkan isi jantung limpa aku di tempat yang sememangya betul a.k.a blog aku..andai yang meluat, tak da apa yang dapat aku lontarkan melainkan penerajang sedas dua...hehe...yang tu aku lawak ja..

Thanks For Reading!! Do Leave Your Comment If uollz Feel So!! ;]

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...