Pages

14 February 2012

bila dah tua....

mood : nak buat entry kenangan Valentine tapi demam..

status : tak sihat...sakit badan...muntah muntah...kepala pusing...

biasalah...gejala ibu mengandung memang macam tu...hehe... ups...stekmenk apa ni???

kenapa perlu ada penipuan di sini??
  
ada banyak benda aku nak kongsi dengan ampa ampa...tapi kesihatan yang merosot sejak menginjak usia 60-an telah sedikit sebanyak membataskan pergerakan jejariku...balik kerja tadi, aku terdengar mak cakap cakap dengan abah..itu aku tak nak menyampuk...tapi tiba tiba aku dengar mak aku cakap macam ni.

mak : abah ang nak pi pasar malam.

abah : ang nak pi dak??

aku : tak mau lah...sakit kepala.. tapi abah beli soto kat cik satu na??
[mungkin kalau pekena sup panas, aku akan lega sikit..so aku ingin buka mulut memberitahu abah lokasi mak cik soto tu sebelum tiba tiba]

abah : tak pi aeh...aku ingat ang nak pi..

alooo...baru ja nak best best pekena soto ka bakso ka...memang aku buley pi beli senirik balik kerja tadi..tapi kepala ni berat dan padat semacam ja...takut terpengsan kat pasar malam tu ha...haha...over...sekalipun ang tak pernah pengsan nok...ape celop pikir macam tu...
 
lepas meletakkan handbag dan helmet di bukan tempat yang sepatutnya...aku bergegas mendapatkan bantal lalu berbaring di hadapan tv...memang menjadi kebiasaan apabila tiba dirumah, benda pertama aku buat adalah memetik suis kipas dan tv.. selepas seketika, barula aku terpengsan(tidur)

bangun tidur, keadaan aku bertambah worst...air mata aku seka...perlu tidur yang cukup untuk mengahadapi hari esok..

dah la...dah tau sakit, jangan la digagahkan jugak ngadap benda lagha ni...better get some rest...

k ampa...babai...see ya...tak mampu nak taip banyak banyak...



Thanks For Reading!! Do Leave Your Comment If uollz Feel So!! ;]

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...