Pages

04 July 2012

y u no spend ur money 4 ur own gud??

Hello 
Assalamualaikum 
sahabat..
hihi

kenapa gatal sangat tangan hari ni nak ber-entry padahal tangan dah lenguh dah ni..
y not??sambil layan lagu 

ok wad..bukan apa,rite now, incik jiwa OTW balik kampung..saja tak nak lelap lagi..nak tunggu incik jiwa sampai dengan selamatnya dulu even aku tak dapek nak ambik incik jiwa..huhu..

sambil kapla hotak men-cari idea nak menaip dan telinga men-dengar lagu, tangan ber-sent2 text dekat incik jiwa ber-soal itu dan ini..

tiba tiba incik jiwa tanya
"buat apa tu?"

aku dengan bangganya tersenyum dengan hati..
sebab pakai mask, mulut tak boleh senyum senyum..
nanti mem-per-cepat kedut kedut di muka..

ooo nooo...

so, aku me-reply
"dengaq lagu alif aziz - jangan ganggu pacarku"

tahu apa dia reply balik??
"owh..jiwa dengaq lagu jangan per-main pacarmu..nanti kena tinggal..tahu??!!"

dushh!!
kejamnya..apakah salahku tika dan saat ini sehingga diberi amaran keras sedemikian rupa??
salah apakah aku??
puffftt

D.R.A.M.A.
 D.R.A.M.A.
D.R.A.M.A.

hikhikhik...

ekcely aku ada banyak story nak share tapi tangan sangat malas nak menaip..
yang otak ni pun satu..
masa tengah buat kerja kemain idea nak tulis singgah..
dah aku elok elok sedia nak menaip, waktu tu la idea tu terbang melayang...
jilaka betui..

so, aku pakai hantam ja tulis...siap dengan yakinnya letak title macam kat atas nun..
hihi

okay..ahad lepas aku dapat gaji..
wow!!
fantastic!!
superb!!
sebelum ni, aku langsung tak pernah imagine dengan kerja biasa biasa cenggini, gaji boleh dapat riban..
no wonder la incik big boss asyik cakap
"u tak payah la sambung belajar..nanti keluar kena kerja jugak..sama ja meyh..sekarang u kerja n trus kahwin"
aku yang tak tetap pendirian ni hanya tersengih macam kerang busuk..
"hihi..dah dapat takkan tak nak pergi pulak..rugi la.."

but then, bila dapat gaji yang incik big boss langsung tak tolak aku cuti seminggu hari tu [sumpah aku seronok!!seminggu beb seminggu!!] ditambah dengan satu hari aku pergi pukul saploh dengan lagak kedai tu bapak aku yang punya a.k.a bagi gaji full month , bibir mengukir senyum..

daje..kira akak akak senior yang kerja sini gaji lagi riban lah..patut boleh drive Altis pergi kerja..diam diam ja diorang sembunyi gaji banyak..jilaka bebenor kamu berdue ye..takpe takpe..huhu

jadi, sebagai seorang anak mithali, aku hulur sedikit buat ayahbonda tercinta, masuk Tabung Haji semoga nanti dapatlah hendaknya berkunjung menunaikan ibadah serta dimasukkan juga ke dalam akaun ASB sebagai bekalan masa hadapan..

ptttuuuiiihhhhhhhhh...

bangga la sangatkan...yang simpan tu seciput..
yang masuk watsons tak sampai limabelas minit tu hang beli apa??
terbang melayang dua rat..

beli apa??
beli apa hang tanya??

hehe..
jom cekidaot..

taaadaaaa


1.MY BEAUTY DIARY - bird's nest mask
2. MAYBELLINE - maskara Hello Kitty [LE]
3. MAYBELLINE - hypersharp liner
4. MAYBELLINE - make up remover
5. CARCHOAL - nose strip 
[ tak ada dalam pic sebab aku ingat aku dah beli..rupanya tak..hihi..malu]
6. barang barang keperluan lain a.k.a toiletries

aku shopping benda benda ni bukan apa..
dah lama kot eye liner patah..maskara kering..sob sob sob..
gaji awal masuk kerja cukup cukup ja untuk makan n ulang pergi kerja..jadi, walaupun aku tak expect yang dapat gaji lebih n terlebih mulai bulan ni, aku memang dah list-kan dah nak beli benda benda ni..

hello..

aku pun nak glemer glemer jugak pergi kenurik Nabyla nanti..uppsss..kebaya dah siap..hihi..
mengada hang no..

balik ja rumah lepas makan bagai, aku masuk bilik..
cekidaot barang barang yang aku beli..

yessss

ze benda pertama yang wajib di-buat haruslah men-try semua semua tu kan..
thihihihihi...

selendang kebaya aku taruk di kepala ala ala nak pergi sawah..
huhu


TING!!!
[sila abaikan kening berterabur lagi banyak gillerr tu]

sempat lukis hujung alis mata nak tunjuk betapa sharpnya eye liner tu..
taruk maskara sikit bagi lentik..
n tiba tiba rasa nak pakai lipstick..so..kemon la..aku terus pakai..
WTH??
mengapa terasa begitu Yuna ni??
cer tengok pic bawah sekali sebelah kiri..

eiiiyiuu...

wadeva..

sekarang pulak, aku kenakan bird's nest mask yang baru beli tu..
puas hatii..
before this aku pakai mask Guardian punya..agak besar n menggelebeh..
but not like this one..
kemas..
aku suka..

sampai tak sabar sabar nak share..
skirt yang tergantung di almari cepat cepat aku tarik n tutup kepala..

mulut...sila jangan senyum atau buat sebarang reaksi..nanti kedu okayh..
muncung ja macam tu..takpa..
ahax


syyhhh...jangan bagitahu orang lain aku ber-tudungkan-kan skirt..
muahahahaha

orang kalau dah gila ber-snap pic cenggini la..
tak menyempat nyempat..
biar muka tu macam hantu kak limah pun okay..
ahaha..

okayh darls..
nak tido..incik jiwa dah nak sampai..
till then
bubyessss

p/s : i luv being myself who spent money 4 my own gud..Alhamdulillah and Syukur ke hadrat Illahi atas kurniaannya..seronok sangat kerja sekarang tapi hati tetap ada rasa ter-ingin nak sambung study..sob sob sob..

Thanks For Reading!! Do Leave Your Comment If uollz Feel So!! ;]

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...