Pages

17 June 2012

Family week's trip@day 3 : UITM Penang


Hey uollzz..
Assalamualaikum...



so waddup yo??Today aku nak sambung story pasal family week aku hari tu..
entry kali ni aku lebihkan pic sikit..macam biasa kaki blog cakap ' pic speak louder than word' right..so starting from today, ampa tolongla jangan menyampah kalau blog aku di penuhi dengan pic..terutamanya pic aku yang bajet entah hapa hapa..hihi..BTW, pic di PD nanti lagi banyak..mungkin ampa akan memerlukan timba untuk muntah masa baca entry tu nanti..hewhewhew..

Akey..back to the title ' day 3 :UITM Penang' which is hari tu aku sefamily telah pun menghantar seorang anak buah aku mendaftar masuk ke UITM Bukit Mertajam Pulau Pinang..mendapat course Engineering..InsyaAllah kalau dia betul betul belajar and tak terpengarauh dengan benda benda yang negatif masa depan dia akan cerah..amin..

nilah dia budaknya..a tall tough big giant a.k.a the eldest son of my third sister..ups...dalam pic tu mak aku okayh..bukan kakak aku..jangan salah paham lak..kang jadi gossip tak pasal ja..haha


di sebabkan kami sefamily telah mem-plan cuti pertengahan tahun ini sejak Februari lalu lagi, maka walaupun budak ni perlu mendaftar masuk U..ada kami kisah??lepas siap daftar bilik and bagi budak ni makan kenyang kenyang..kami pun bersedia untuk berangkat ke destinasi tumpangan kami dahulu iaitu di Baling Kedah a.k.a rumah kakak aku yang satu lagi..

tapi,
sebelum balik kami ada la snap pic barang dua tiga keping modal masuk blog kan..[yang dapat masuk pun dah melalui penapisan terlebih dahulu memandangkan muka memasing entah macam apa lagi..]kang tak ada lak memori nganto budak ni daptat U kan..ahax..cilaka kau ni kan..ayat menade je bak kate Mia Sara dalam filem Sekali Lagi'..


pic: aku dengan mak dalam kete nunggu budak tu shopping bekalan seminggu..biasalah kalau setakat roti lima nam bungkus tu..mug besar timba..sekali hadap je budak tu..hihi



pic : sebelum betul betul blah dari sana..ahax..semua muka tak sabar nak gi PD nuh..

lepas bunyi enjin kereta sayup sayup meninggalkan perkarangan UITM, kami berpecah mengikut haluan memasing.. VIVA yang membawa muatan kakak,abang ipar & anak mereka serta mak mengikut highway menuju Alor Setar manakala EXORA yang membawa muatan lain lain mengikut highway ke Kulim..

dua jam perjalanan, akhirnya kami tiba di IPD Baling..dengan muka mintak tidur, kami memanjat tangga ke tingkat tiga..
"Assalamualaikum....."
jerit kami beramai ramai..Namun tiada sahutan..tiba tiba telefon anak buahku berdering..
"Hello??ya ya ya..okay okay..ha ha ha..bye"

semua mata merenung tajam si anak buah minak penjelasan..
"Pak cik[abang iparku] tak dak..dia keluaq pi makan dengan adik..dia suquh tunggu sat satgi dia sampai.."

okay..aku duduk di atas tangga sambil angkat tangan panggil anak buahku yang kecik..

"ambik pic Cu sat..qasa macam nak meqenyih[sengih] barang tiga pat keping.."

snap...snap...snap...




ni jela yang aku boleh upload pun..yang lain semua rosak..pic bergoyang..biasala..cameraman pun budak budak..tekan pun tak berapa nak kena..hahaha..

okaylah..di sini dulu entry untuk day 3..jumpa lagi untuk day 4..
till then..
see ya...
bubyes..
trimasss bagi yang rajin melawat..aku hargai jasa baik ampa..LOL..;]

Thanks For Reading!! Do Leave Your Comment If uollz Feel So!! ;]

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...