Pages

11 June 2012

Family week's trip@day 1&2 : Shopping&Kenurik

Hey uollz...
Assalamualaikum...

Hewhewhew...lame beno rasenye idok ngapdet belog neyh..these past few days, aku da bercuti for a full week which is start from Friday till the next Friday..wow!!what a wonderful week i had..
[compact week ekcely]

fyi. 
cuti kali ni aku and family aku gunakan dengan sangat berhemah..dari Jumaat aku mula bercuti sampailah ke Jumaat seterusnya, aku rasa aku memang tak stay at home langsung kecuali day 2[sabtu]..yeah..memang malam kami tak keluar tapi heyyy..baca dulu sampai habis entry ni untuk tahu apa aktivity aku dengan family okeyh..

untuk memudahkan pemahaman ampa, maka aku akan listkan dari day 1 sampai day 8 apa aku dengan family aku luangkan masa bersama..ekcely, aku nak buat entry berasingan mengikut hari sebab lokasi percutian aku tak sama and at the same time, tak semua pic ada dengan aku sekarang..so, tak bez la kan??

intro entry ni agak panjang memandangkan title pun dah tahu hari tu tak meriah sangat kan..so,isinya pun mestilah sangat tak panjang and kurang rasa..

bagi mengelakkan entry sangat pendek, maka aku gunakanlah kepakaran aku dalam bidang merapu iaitu dengan me-list-kan minggu percutian aku by day and gabungkan day 1&2 sekaligus..ha....ampa cemuss tak??haha..wateva..

okeyh..back to the list, let's find out!!
day 1-  shopping tudung murah
day 2-menghadiri majlis perkahwinan
day 3- UITM Bukit Mertajam,Penang
day 4- Bukit Hijau,Baling,Kedah
day 5- Wangsamaju, KL->Port Dickson,Nogori[day1]
day 6- Permaisuri, Tanjung Biru,PD[day2]
day 7-Permaisuri, Tanjung Biru,PD[day3]
day 8-Janda2ku Gangster

so...dengan tidak membuang masa, aku dengan segala hormatnya memuat naik pic aku and makabah aku masa pergi kenurik hari tu.

DAY 1
sehari sebelum kenurik, kakak aku ada ajak aku shopping tudung murah barang dua tiga helai..maka, berlengganglah aku,si kakak and suami si kakak men-shopping tudung sangat murah di tesco mergong punya depan punya kedai deret dimiliki oleh orang pakistan..
[aku tertanya tanya bagaimana orang pakistan yang berhijrah ke Malaysia mampu bukak kedai punya la besar dan ramai pelanggan..berjaya sangat berbanding bumiputera senirik]

DAY 2
ekceli, kenurik tu seyes tak bezzzzz....kami sampai dekat rumah kenurik tu, kami dah berselisih dengan pengantin yang sambil tersengih sengih berjalan tanpa diiringi menuju ke kereta..pakaian and make up si pengantin perempuan tu Ya Allah!!simple gila!!macam dia lak yang menghadiri kenurik orang lain..

NO BLUSHER
NO BULU MATA PELESU
NO LIPSTICK
NO HIGH HEEL
NO BAJU BERKILAT BAGAI

mungkin dia tak nak bersiap bagai nak rak untuk memudahkan dia pi semayang lepas tu kot..think positive k??yang penting mereka dah buat yang wajib..
Lepas aku meng-usha si pengantin barang dua tiga minit, kami terus ambil makanan..makan..balik..the only yang pi jumpa dengan tuan rumah hanyalah makabah aku..yang lain ramai ramai kami pi tu sekadar makan and balik..simple kan??haha




gambar di atas  di taken lepas kenurik yakni singgah rumah kakak aku barang tiga pat jam..tido jap bangun and siap nak balik..ha..nilah muka kami lepas bangun tido seusai makan..suweet tak??bhahaha..

malam sabtu tu, lepas makan..aku mulalah nak pack baju masuk beg sebagai persipan bercuti di pd nanti..sambil sambil berfikir berapa helai baju nak bawak and berapa helai tudung yang diperlukan,kakak aku masuk ke bilik dengan muka entah papa..

kak: yang hang pikiaq panjang sangat ni awat??pi pd ja pun..
aku: dak aeh..takut tak cukup..
[hellloooo...pi penang hari tu aku terpaksa pakai baju yang sama pi terjun laut gara gara tak pack baju awal awal..kan dah menyusahkan diri..tapi Alhamdulillah,trip kali ni semua baju aku cukup cukup sampai aku balik..senyumku melebar sebentar]
kak:nah..baju ni aku beli hari tu UNTUK AKU EKCELI..tapi tak padan..hang amik aa..
aku:cisss...baju apa ni??tak padan baru bagi..
so, dengan rakusnya aku men-try..
nilah baju jenama SAMAR made in INDIA ni..
material dia agak panas derr..




okeylah..till then..
jumpa laagi di lain entry..
maaf kerna sistem comment tidak berfungsi..hal ini amatlah merungsingkan aku sebagai pihak pengurusan sebab aku tak tahu macam mana nak solve menda alah ni..mohon bantuan bagi yang tahu..

trimassss...
bubye 

Thanks For Reading!! Do Leave Your Comment If uollz Feel So!! ;]

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...