Pages

08 July 2012

sehari sebelum resepsi Nabyla ;]

Assalamualaikum..

second entry sekali malam ni..huih..tamak ya Rabbi..

tarik nafas...lepas...tarik...lepas...
okayh..


BYLA dah kawen ooiii
[resepsi pada 070712]


hewhewhew...
cam tak percaya ja...


tapi aku and kawan kawan lain tetap support..
siap tak sabar sabar nak pergi carikan hadiah buat sang sahabat di hari jumaat nan indah..


Jumaat hari tu ekceli aku kena kerja dekat branch baru..
semua pekerja kena pergi untuk mem-per-cepatkan proses setting branch baru tu..

nak dijadikan story, boss aku seorang yang sangat sangat amat amat terlalu [pasti cikgu bm aku kesal dengan ayatku ini] baik hati..

dia tak tanya direct dekat aku tahu..
then hari rabu kak wen datang tanya..

wen: nabyla..jumaat ni u ada kerja tak??
aku: ada ada..kenapa??nak pergi pokok sena ka??
wen: yup..
aku: hehe
[memang saat ni yang aku nantikan..dari jumaat lepas lagi..sambil usha boss aku yang teramat hensem..aku cakap terus dekat dia]aku: saya ada kerja boss..jumaat depan boleh la..
boss: erk..okay okay..
aku: and boss..sabtu saya nak buat halfday..ada kenduri..okay tak??
boss: okay..nanti saya adjust..
see??dia bukan saja tak marah aku tak pergi..siap approved aku buat halfday..haha.lap u boss!!

pagi khamis aku lewat sikit sampai..kak phin dah ada..dia senyum senyum berisi dekat aku..
lalu aku men-dekatinya..

aku: kenapa kak??dah nak pergi ka??
phin: yela..u sombong..tak nak tolong kami esok..
aku: ala..saya betul betul ada kerja kak..jumaat depan maybe boleh..
phin: jom pergi sekarang..nak??
aku: okay jugak..kesian pulak dekat kak..
phin: haha..u tahu..boss suruh kak pujuk u pergi sana esok..dia cakap pujuk sampai u pergi
aku: ala kak..serius tak boleh..jom la jom la saya pergi hari ni..nanti jumaat depan pulak saya ikut okay??
phin: okay..yesss yesss yesss
[kak phin dah 30-an tapi still cam sebaya aku ja perangainya..haha]
so..
aku pun ber-temu janji lah dengan incik jiwa yang sanggup ambil cuti untuk menghadiri resepsi nabyla..
semangat jugak buah hati aku ni..

lokasi pertama kami hari tu adalah ke Yawata yang kononnya banyak pilihan pakaian..sekali usha..
hampehh..langsung tak menarik..

then aku ajak incik jiwa ke pacific..
yuhhhooottt..ada banyak pilihan..sehelai demi sehelai baju aku pilih..incik jiwa turut memberi cadangan dan pandangan..mungkinkah hanya pandangan??pandang sahaja..maybe..haha..

yang penting incik jiwa yang bayar..muahaha..

dah jumpa hadiah yang dicari..turun ke tingkat bawah,balut siap siap..aku pilih kertas warna hitam so that byla perasan hadiah aku dulu..

haha
dengki kan aku..memang aku la tu..

dah selesai..kami bergerak ke food court..perut aku memang dari awal lagi tak tahan..
asyik menyanyi mintak isi ja..

stall makanan arabian kami hampiri..
ya..
aku meng-order Nasi Arab Ayam Panggang 
manakala
incik jiwa meng-order Lasagna Ayam..

phuhhhh...yummy yummy sampai ter-lintas di benak nak ambil no fon mak cik tu..
mana la tahu kan nanti aku datang dia tutup pulak..kan penat..
tapi sedih..LUPA pulak..dah kenyang terus blah..

incik jiwa pun satu..bukan nak tolong ingatkan..

destinasi seterusnya..aku mintak incik jiwa drive ke City Plaza..nak cari kerongsang buat kebaya baruku..

puas kami pusing satu CP..harremm tak jumpa..masa aku tak nak..asyik menari ja depan mata..sekarang bila aku dah meroyan cari tak ada pulak..

dajei sunggoh..last..dengan kaki lenguh mintak rehat, aku and incik jiwa mula melangkah nak ke tingkat paling atas.
.BALIK la apa lagi..tiba tiba kami terlajak ka satu kedai baru buka..belum siap sepenuhnya namun mata bulatku sempat menangkap bayang kerongsang yang ku cari..

yeah...
ada pun hang..
murah pulak tu..

4 helai kerongsang
[3x kerongsang baju + 1x kerongsang tudung]
bersamaan
RM27 sahaja..
sahaja..

senyumku kembali melebar..
done!!

heading back home sebelum tiba tiba incik jiwa ajak ber-gambar di depan istana..
aku okay saja..hihi



motif: nak tunjuk aku baru beli majalah HIJABISTA and covergirlnya pula adalah akak Maria Elena..





done!
sebelum balik rumah..singgah Aneka pulak..
beli barang barang keperluan sikit..
then ajak incik jiwa try tutti fruity..

yummy yummy!!
sangat sedap sangat mahal..
muahaha..
peqaknyala aku masuk kedai mahai mahai..
puffft


dah sampai rumah..
terkejut beruk king kong semua ada..
kenapakah mengapakah banyak sangat kereta depan rumah??
kenapakah semua kakak kakakku and abangku pulang petang ini??

kereta terpaksa aku parkir depan rumah sepupu..
masuk rumah dengar riuh rendah..
aku lega..
thought that something 'bad' had happen..
rupa rupanya saja depa balik mai..

nak pergi makan makan dengan semua family..
tinggal dua family kakak aku ja yang tak dapat attend..
1.jauh di kl nun
2. ada hal maybe

maka riuh rendahlah kami bersiap siap..
tapi ni ja pix yang dapat aku upload..
pix lain dalam fon kakak aku kowt..
tak pastii...

apa apa pun..jumaat kali ni sangat menggembirakan aku..
Alhamdullillah Ya Tuhan atas kurnia-Mu..


abah and Safiyya

abah and family kak mah


nana,abah,aku and kak long

uyun,nana,abah,aku,kak long,kak are

aku,kak da,abah,mak,kak mah


k lah..
lewatss already..


till then
bubyesss..


p/s: InsyaAllah esok aku tulis pasal kenduri Byla pulak..baru download pix dari fb Nysah tadi..tak sempat lah nak buat malam ni..

Thanks For Reading!! Do Leave Your Comment If uollz Feel So!! ;]

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...