Pages

03 December 2012

kini tenang menanti perubahan..:]

Assalamualaikum

Days before aku ada update blog..tengok dekat sidebar bahagian 'Lurf Till Die' tu..aku ada tambah daisypath pasal aku dah berkecimpung dalam bidang membela haiwan peliharaan dowh..

hihihi

ekcely aku ni sorang yang pemalas yang amat..pergi kerja balik kerja tidur bangun pergi kerja balik kerja tidur bangun..
sehinggalah pada satu hari tu..kerjamates aku ajak pergi kedai ikan..nak beli anak ikan untuk santapan toman toman dan oscar oscar peliharaannya..nak tengok tak qupe ikan tu macam mana..


nampak biasa tapi time melahap..omagad..

fuyyyooohhh...
dasat weyh..kawan aku tu nampak lembut gila..so ladies beb..tapi bela ikan spesies boley makan orang tuu..aku macam agak tak percaya la..but then bila dia betul betul beli dua ekor toman hari tu...yezzz...dia sangat gila..hari ni beli oscar lagi sekor..dekat rumah dah ada hempat ekor ready stock..aduiii..


kenurik time
dari kiri:Zheng[ceramics]..SK[our big boss/lighting]..yong..aku/nabyla..kak ling & kak siti[ceramics]

ampa terbalikkan jela lappy ampa ye..dah puas aku rotate pix ni..tp asyik kembali senget je..hihi
Another kerjamates yang baru..Kak Chin & Aunty Som
ni la dia kerjamates aku yang hari hari kami spend time together..makan sesama..main kejar kejar keliling kedai..bergaduh bagai nak rak..haha..but she's such a lovely friend..

so..
back to da story..
disebabkan pengaruh yong yang amat kuat..aku akhirnya terleleh..kali pertama ikut dia pergi kedai ikan..ikan emas adalah ikan pertama yang membuat aku rasa..

'OMG...i loike..one day aku akan datang balik untuk beli spesis ni..'
what a beautiful and lovely creature..lenggang lenggok ikan tu berenang membuat aku begitu terpukau..

selang beberapa hari..kami datang balik kedai tu..ye lah..yong bela ikan tahap harimau..beli la banyak mana pun anak ikan buat santapan..konpem bo liao..hari hari mau..hakhakhak..masa tunggu yong shopping anak anak ikan and tambah spesis ikan tahap boley membaham orang..aku masih melihat lihat kecantikan ikan emas sebelum decide untuk beli full pakej barang barang keperluan untuk membela ikan..

yong banyak tolong pilihkan semua tu..akhirnya aku balik dengan sebelas ekor guppy and dua ekor goldfish..riangnya haty tak terkata..hikhikhik

malang tidak berbau..semalam..aku keluar pergi kerja meninggalkan anak buah aku tidur di bilikku..1030 malam baru aku masuk bilik..

and guess what???
something missing!!!

aku tak dengar bunyi little mesin oksigen..bilik aku sunyi ja..sekali aku tengok plug..
OMG!!budak budak tu dah tutup suis oksigen..maka terapung la ikan emas aku..esoknya ikan bandaran pulak mati..sedih gila..

maka tengah hari tadi time rehat..aku beli lagi ikan emas..kali ni kecik sikit..lagi comeyllss aku rasa..hewhewhew..

okay...
stop cite sal ikan aku..ye la..aku kan baru 1st time bela ikan..so agak perak sikit..mesti nak pompangpompang sekampung dulu kan..hihik..

my 1st goldfish dalam kenangan :'[  (guppy malu tanak interframe..huhu)
Good News...
sekarang aku dah tak bermalas malasan lagi..omak pun dah tak bising..
dekat akuarium..aku pasang lampu warna biru..bilik aku rasa selesa and wow sangat..aku letak akuarium atas rak sebelah katil..so..sambil layan mata nak tidur..sempat la aku tenangkan diri tengok ikan ikan comeyllss tu berenang renang..

sumpah aku bahagia...

and BTW
before aku lupa..
tadi aku baru order satu supplement dengan kak lin..duit dah bank in..

'kak lin...cepat cepat hantar barang k..can't wait'

supplement ni aku dah survey and tengok ramai testimoni..so aku beranikan diri try..cuma tunggu sampai and try..hope selamat and ada good progress..

sapa tak nak sihat kan wey..hati dah tenang..kalau badan sihat mesti lagi bahagia kan..hikhikhik

kalau ada apa apa progress nanti..haruslah aku update kan..tapi itu mungkin akan mengambil masa..semoga semuanya berjalan lancar and tiada side effect yang errr...tak nak la cakap..

okaylah..
till then...
bye...
Assalamualaikum..

p/s:cust aku tadi encem..muka pan asian..gaya Omaigad..semua pakat usha dia dari jauh..cakap..errr...nak speaking..konon nak up sket depan aku..mak dia call tanya katne taw apa dia jawab..??
lamp shop..mak aii..macam lamb chop dah aku dok curi curi dengar time 2..apa lagi..berterabur la aku gelak dalam stor..hakhakhak..omak ekau tu melayu jugak..apo la ekau ni jang..

Thanks For Reading!! Do Leave Your Comment If uollz Feel So!! ;]

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...