Pages

15 April 2012

mencari yang lebih baik tak salah kan??

11:00 pm
15/4/12



assalamualaikum outhere..
hihihi

hari ni aku last day kerja dekat '....??....'..hehe..secret jelah..hadui..kenapa pulak lah aku quit??kerja situ ekcely okay okay saja..tidak ada yang mengganggu jiwa ragaku mahupun benakku yang ternyata agak benak kata orang utara..
tapi..
sudah dikatakan rejeki kok..ada seorang customer datang one fine day masa aku tengah melakukan tugasan aku seperti biasa..

cust : adik..u ada kawan nak kerja tak??

aku : kerja apa??

cust : kerja dekat '......??....'..saya nak pakai orang..URGENT

aku : gaji??waktu kerja??cuti??
[banyak songeh pulak aku kan?] :]

setelah bertanya itu ini dan dia suruh aku simpan no fon dia, senyuman dilemparkan sambil berlalu keluar..hati aku mula berbunga bunga..

waktu rehat tiba and aku masuk dalam bilik rehat..alone..sambil menyuap nasi aku dail no incik jiwa..mintak pandangan..dia okay saja memandangkan kali ini peluang datang mencari aku..banyak lebihnya peluang yang datang berbanding kerja sekarang..

lewat petang, aku tiba di rumah seusai kerja..pandangan mak abah aku pulak aku mintak..mereka juga okay..keesokan pagi, no cust tadi aku dail..aku diminta ke tempatnya..

ya...aku dapat and diberi masa seminggu sebelum mendaftar masuk..

so esok lusa aku rehat dulu before start another job..

tak tahu lagi kerja tu macam mana..entah sesuai entah tidak..wish me lux k??


p/s : menci ekcely tukar tukar kerja ni..tapi siapa yang suka di takuk lama kan??nak jugak mengejar yang terbaik..muahaha


till then..


bubye u allzz..


creds : to anyone yang suka baca entry aku..trimass..keep visiting me k darls..


Thanks For Reading!! Do Leave Your Comment If uollz Feel So!! ;]

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...