Pages

Showing posts with label heart incik jiwa. Show all posts
Showing posts with label heart incik jiwa. Show all posts

20 April 2014

:] one step closer [:

Assalamualaikum 
n 
salam ukhuwah...

    urmmm...last entry december 2012...dah setahun aku tak update blog ni..rindu memang ada..banyak sangat hal yang dah jadi dalam hidup aku...kalau boleh semuanya aku nak capture...simpan kemas dalam blog ni..bila dah tua nanti...tunjuk dekat anak anak...ni lah perjalanan hidup aku..biar anak anak pulun sikit study..jangan jadi macam aku..sampai sekarang still blom ada rezeki jadi mahasiswa..insha Allah..soon..

btw..

   cemburu pulak bila tengok orang lain selalu update blog while aku...sibuk struggle mencari arah tuju hidup..aiseh...
blues....

alang alang dah ada kesempatan update ni..nak la jugak aku share majlis E-day aku februari yang lepas..

Alhamdulillah..bersyukur atas limpah kurnia dariNya...majlis berjalan lancar..aku kini bergelar tunangan orang...walaupun itu bukan tiket atau pasti kami akan bersama...tapi jauh dari sudut hati...semoga jodoh kami berkekalan..

Dear mr fiance.. 
After almost 8 years we got to know each other...go through cry and joy...i feel blessed when u agree to take the 1st step...Alhamdulillah...our e-day went smoothly..n seeing everyone' smile make me calm..tq 4 being with me n hope everything will be better after this.
Keep trust n loyal to each other okay..there will be sweet..bitter..and many kind of things we gonna face together..Deep in my heart...any things will happen...good..bad..but make sure..trust the 1..we knew each other bcoz of Allah...i will keep in my heart...lillahitaala..in sha allah..u too dear..Lots of love..Ur fiance#hadatada@basri91

1 FEBRUARI 2014






















  terima kasih banyak banyak kepada kawan kawan yang sudi hadir memeriahkan majlis...sanggup tggu dari mula sampai selesai..terharu sangat...kepada kaum keluarga yang banyak bagi sokongan..merestui hubungan kami...terima kasih yang tak terhingga...(aku ni jenis pemalu...nak terima kasih atau minta maaf depan depan memang fail...so disini jelah aku mampu nukilkan..hihi)

p/s: semoga kami mampu mengharungi hari hari mendatang sebagai tunangan...minta dijauhi perkara buruk dari kami..aminn...counting days.... :) :) :)

till then..
bubyesss...
salam....

Thanks For Reading!! Do Leave Your Comment If uollz Feel So!! ;]

30 December 2012

Note Pink!!wink wink :]]

Assalamualaikum..

weetweeet....

hehe..harini aku sangat happy..yesss...sangat sangat..

selepas puas merengek and membuat incik jiwa hampir hilang sabar dengan perangai aku..akhirnya..

taaadaaaaa.........


posto posto..
pesanan dah sampai..hadiah hujung tahun..ahax..by hand lagi u olls..malu i olls..haha

takdelah..
incik jiwa beli phone ni dah few days dah..tapi tunggu cuti je dia nak hantar..hehe..

"dear my beloved incik jiwa..

tqvm sebab sanggup belikan ty phone ni..masa merengek mintak ritu..ty ingat jiwa pun main main..sengaja ty nak cabar cabar jiwa..hikhikhik..
but then..
bila jiwa sudi nak belikan..yang limited punya pulak tu..ty terharu sangat sangat..
tapi nanti jangan tolak duit hantaran pulak..kuengkuengkueng..."

so..ampa ada perasaan bulan lepas aku ada post yang aku and incik jiwa mengalami mimpi yang sama??alaaaa...entry ni ha..[tekan je..new tab 2]ha..dah??

okay..ekcely..malam tu aku merajuk masa diceramah oleh incik jiwa..mana taknya..susah beno aku nak faham kondisi dia..nak kena beli dua fon..nak yang elok pulok tu..manala dia sempat nak kumpul duit..[dat time]..

so..macam macam aku cakap dia..sedih incik jiwa dibuatnya..yela..enam tahun kami sama sama..boleh aku nak kata dia itu dia ini just sebab phone..jahat tak aku??huhu

now..
dah ada depan mata..
aku malu sendiri..perangai macam budax budax..

tadi aku amik cuti..pergi jumpa incik jiwa..sebab aku dah janji before this..aku akan amik cuti bila dia balik..dah selalu dah dia kena amik cuti hari jumaat je sebab aku tak nak amik cuti..teruk kan??

hari ni..dah jumpa..incik jiwa pass phone tu untuk aku..bawak pergi makan..beli sim baru.. and tinted skali..diamond punya..

jadi... 
kami guna...



yeahhh...

digi easy..hehe

lepas tu incik jiwa cakap..
dah pakai phone canggih..beli la cover yang canteks sket..
pilih pilih..akhirnya aku ter-ber-kenan dengan diz one..




nampak sangat biasa  dengan warna hitamnya..tapi dicampur sedikit orange and hitam..cute jugak..aku minta tauke kedai tu try bukak cover tu..bukan apa..tadi aku ada tengok kedai lain..cantik..blue and pink..

bila bukak..ada nampak apa bahagian tepinya..??


maka sangat terpikatlah aku..terus berangan nak letak i/c and lesen and yang penting penting..bukan apa..nanti senang nak bawak..hihi..

terus amik..hehe..

tapi kan...
alaaa ada tapi tapi pulak..

incik jiwa beli note 2 untuk dia..wahai hati..tolonglah jangan jelez..orang dah belikan note tu pun kira dah bersyukur..bagi betis nak peha pulok..lempang laju laju baru tau!!

okay..
itu saja untuk hari ni..
alamak..tadi lupa nak snap pix dengan incik jiwa..dah lah susah nak balik..isk..

ada pix aku jaa...
wuwuwuwu..itu pun satu ja..kikkikkikkik


pix disnap menggunakan phone lama..maaf atas sedikit kekaburan..
baju aku ada polka dot warna merah tapi kecik..tak nampak bila snap..sayangnya...

till then..
bubye..
Assalamualaikum..

p/s : lain kali kalau nak cakap..pk haty orang dulu..jangan nak main lepas je..aku dah kena skali..cash dihantar mimpi malam tu..mana cuak pun..now..aku lebih menghargai incik jiwa..smoga kami dapat bersama dengan izin Allah Maha Besar..amin..

Thanks For Reading!! Do Leave Your Comment If uollz Feel So!! ;]

21 November 2012

mimpi itu.. :'(

Assalamualaikum..


Phewww...

lama sungguh tak berkesempatan nak update..selalu bila nak bukak ja mesti da masalah..laptop tak boleh on la..broadband buat hal la..tertidur la..

Tapi itu la yang dipanggil jodoh..dah tak ada jodoh aku nak update..so banyak la halangannya kan??huhu..
ih ih ih...drama sungguh aku sekarang..hikhikhik..

berbalik kepada tajuk asalnya ya para pembaca..

semalam..
bertarikh 20/11/12..

aku ada bergaduh sikit dengan incik jiwa..
biasa la bila dah lama..takkan nak manis ja selalu..
kadang kadang bergaduh la sikit..
bertumbuk ka bertomoi ka..
baru best..ye tak??

so..
dengan tak semena mena..
aku berkasar..bahasaku kesat..
incik jiwa terasa hati namun bersabar menangani sikapku..
dibiar tidak dilawan tidak..

aku semakin hilang kawalan..
sakit hatinya tidak aku hiraukan..
mata terus aku lelapkan..

seketika tertidur..
aku terjaga..
jam di telefon aku tenung lama...

lebih kurang jam 3.45 am..
 peluh di dahi aku kesat..
perlahan mindaku kembali memikirkan mimpiku tadi..

kali ini air mata yang mengalir laju pula aku kesat..
pantas ikon mesej aku tekan..
nama incik jiwa aku pilih..
semerta aku menghantar teks memohon maaf..
salahku aku akui..

sekeras keras aku..
akhirnya aku tewas..

mengimbas kembali mimpi semalam..
aku seperti di suatu tempat yang aku sendiri tidak pasti..
di atas bangunan atau jambatan..
sumpah aku tak pasti..

dari kejauhan aku terlihat incik jiwa di tembak..
pantas aku berlari untuk mendekati..
tiba di tempat kejadian..
kosong..nothing..
incik jiwa telah hilang dari pandangan..

beberapa hari berlalu..
tiada apa apa maklumat aku terima..
sangka kami semua..
incik jiwa telah pergi..
jauh meninggalkan aku terkontang kanting menagih kasih..

kakakku setia memberi sokongan..
cuba memahami kondisiku saat kehilangan..
jiwaku terasa kosong..
hanya tangis menemani hari..

saban hari..
pabila orang bertnya mengapa aku sesedih itu..
kakakku pantas memberitahu..
ya..
aku kehilangan orang tersayang akibat ditembak..

foto incik jiwa kakakku pamerkan kepada mereka..
seketika..
wajah incik jiwa dalam foto aku tenung..
lama..
kelihatan sangat berseri seri..
aku senyum dalam tangis..

mengapa dia diragut dari aku??
salah apakah aku??
sehingga hatiku jiwaku ragaku terasa kosong..
kosong yang teramat sangat sehingga aku terjaga dari lena..

sebakku terbawa bawa sehingga aku kembali tertidur entah jam berapa..
terjaga pagi itu sebelum ke tempat kerja..
aku terima satu teks kiriman incik jiwa..

sedikit untukku kongsikan..
[separuh dari teks]
"orang bukan nak kata orang bagus,tapi tiap kali orang marah macam mana pun,kejap ja..sebab orang sayang dia..tak ada guna bergaduh..tapi dia..marah sikit layan orang macam apa gi..orang keluar air mata tau tak semalam..sebab tu orang tak reply..orang niat dalam hati,kalau dia sayang orang lagi..InsyAllah dia akan cari orang..Alhamdulillah..Allah buka pintu hati dia untuk hantar mesej dekat orang.."

terpempan aku seketika..
Ya Allah..agungnya kuasa-Mu ya Rabb..

balik dari kerja semasa dalam perjalanan..aku ceritakan kepada incik jiwa tentang mimpiku semalam..

sekali lagi keagungan-Mu Kau tunjukkan..
incik jiwa pun dapat mimpi yang sama..
cuma dia tak nampak apa apa kecuali dia ditembak tiga das..
juga seperti mimpiku..
tembakan terkena bahu kirinya sehingga darah mengalir deras..

apakah maksud di sebalik mimpi kami..

bingung..
mengapa kami mengalami mimpi yang sama pada malam yang sama??
amaran apakah yang ingin disampaikan-Nya??

kosongnya hatiku ditinggalkan incik jiwa dalam mimpi semalam sampai sekarang dapat aku rasakan..
entah bagaimana rasanya jika benar benar terjadi..
Ya Allah..jauhkanlah perkara buruk itu dari kami..

doaku semoga kita sentiasa bersama..
Aminn..





till then..
Assalamualaikum..
c ya again...
daa...

Thanks For Reading!! Do Leave Your Comment If uollz Feel So!! ;]

08 July 2012

sehari sebelum resepsi Nabyla ;]

Assalamualaikum..

second entry sekali malam ni..huih..tamak ya Rabbi..

tarik nafas...lepas...tarik...lepas...
okayh..


BYLA dah kawen ooiii
[resepsi pada 070712]


hewhewhew...
cam tak percaya ja...


tapi aku and kawan kawan lain tetap support..
siap tak sabar sabar nak pergi carikan hadiah buat sang sahabat di hari jumaat nan indah..


Jumaat hari tu ekceli aku kena kerja dekat branch baru..
semua pekerja kena pergi untuk mem-per-cepatkan proses setting branch baru tu..

nak dijadikan story, boss aku seorang yang sangat sangat amat amat terlalu [pasti cikgu bm aku kesal dengan ayatku ini] baik hati..

dia tak tanya direct dekat aku tahu..
then hari rabu kak wen datang tanya..

wen: nabyla..jumaat ni u ada kerja tak??
aku: ada ada..kenapa??nak pergi pokok sena ka??
wen: yup..
aku: hehe
[memang saat ni yang aku nantikan..dari jumaat lepas lagi..sambil usha boss aku yang teramat hensem..aku cakap terus dekat dia]aku: saya ada kerja boss..jumaat depan boleh la..
boss: erk..okay okay..
aku: and boss..sabtu saya nak buat halfday..ada kenduri..okay tak??
boss: okay..nanti saya adjust..
see??dia bukan saja tak marah aku tak pergi..siap approved aku buat halfday..haha.lap u boss!!

pagi khamis aku lewat sikit sampai..kak phin dah ada..dia senyum senyum berisi dekat aku..
lalu aku men-dekatinya..

aku: kenapa kak??dah nak pergi ka??
phin: yela..u sombong..tak nak tolong kami esok..
aku: ala..saya betul betul ada kerja kak..jumaat depan maybe boleh..
phin: jom pergi sekarang..nak??
aku: okay jugak..kesian pulak dekat kak..
phin: haha..u tahu..boss suruh kak pujuk u pergi sana esok..dia cakap pujuk sampai u pergi
aku: ala kak..serius tak boleh..jom la jom la saya pergi hari ni..nanti jumaat depan pulak saya ikut okay??
phin: okay..yesss yesss yesss
[kak phin dah 30-an tapi still cam sebaya aku ja perangainya..haha]
so..
aku pun ber-temu janji lah dengan incik jiwa yang sanggup ambil cuti untuk menghadiri resepsi nabyla..
semangat jugak buah hati aku ni..

lokasi pertama kami hari tu adalah ke Yawata yang kononnya banyak pilihan pakaian..sekali usha..
hampehh..langsung tak menarik..

then aku ajak incik jiwa ke pacific..
yuhhhooottt..ada banyak pilihan..sehelai demi sehelai baju aku pilih..incik jiwa turut memberi cadangan dan pandangan..mungkinkah hanya pandangan??pandang sahaja..maybe..haha..

yang penting incik jiwa yang bayar..muahaha..

dah jumpa hadiah yang dicari..turun ke tingkat bawah,balut siap siap..aku pilih kertas warna hitam so that byla perasan hadiah aku dulu..

haha
dengki kan aku..memang aku la tu..

dah selesai..kami bergerak ke food court..perut aku memang dari awal lagi tak tahan..
asyik menyanyi mintak isi ja..

stall makanan arabian kami hampiri..
ya..
aku meng-order Nasi Arab Ayam Panggang 
manakala
incik jiwa meng-order Lasagna Ayam..

phuhhhh...yummy yummy sampai ter-lintas di benak nak ambil no fon mak cik tu..
mana la tahu kan nanti aku datang dia tutup pulak..kan penat..
tapi sedih..LUPA pulak..dah kenyang terus blah..

incik jiwa pun satu..bukan nak tolong ingatkan..

destinasi seterusnya..aku mintak incik jiwa drive ke City Plaza..nak cari kerongsang buat kebaya baruku..

puas kami pusing satu CP..harremm tak jumpa..masa aku tak nak..asyik menari ja depan mata..sekarang bila aku dah meroyan cari tak ada pulak..

dajei sunggoh..last..dengan kaki lenguh mintak rehat, aku and incik jiwa mula melangkah nak ke tingkat paling atas.
.BALIK la apa lagi..tiba tiba kami terlajak ka satu kedai baru buka..belum siap sepenuhnya namun mata bulatku sempat menangkap bayang kerongsang yang ku cari..

yeah...
ada pun hang..
murah pulak tu..

4 helai kerongsang
[3x kerongsang baju + 1x kerongsang tudung]
bersamaan
RM27 sahaja..
sahaja..

senyumku kembali melebar..
done!!

heading back home sebelum tiba tiba incik jiwa ajak ber-gambar di depan istana..
aku okay saja..hihi



motif: nak tunjuk aku baru beli majalah HIJABISTA and covergirlnya pula adalah akak Maria Elena..





done!
sebelum balik rumah..singgah Aneka pulak..
beli barang barang keperluan sikit..
then ajak incik jiwa try tutti fruity..

yummy yummy!!
sangat sedap sangat mahal..
muahaha..
peqaknyala aku masuk kedai mahai mahai..
puffft


dah sampai rumah..
terkejut beruk king kong semua ada..
kenapakah mengapakah banyak sangat kereta depan rumah??
kenapakah semua kakak kakakku and abangku pulang petang ini??

kereta terpaksa aku parkir depan rumah sepupu..
masuk rumah dengar riuh rendah..
aku lega..
thought that something 'bad' had happen..
rupa rupanya saja depa balik mai..

nak pergi makan makan dengan semua family..
tinggal dua family kakak aku ja yang tak dapat attend..
1.jauh di kl nun
2. ada hal maybe

maka riuh rendahlah kami bersiap siap..
tapi ni ja pix yang dapat aku upload..
pix lain dalam fon kakak aku kowt..
tak pastii...

apa apa pun..jumaat kali ni sangat menggembirakan aku..
Alhamdullillah Ya Tuhan atas kurnia-Mu..


abah and Safiyya

abah and family kak mah


nana,abah,aku and kak long

uyun,nana,abah,aku,kak long,kak are

aku,kak da,abah,mak,kak mah


k lah..
lewatss already..


till then
bubyesss..


p/s: InsyaAllah esok aku tulis pasal kenduri Byla pulak..baru download pix dari fb Nysah tadi..tak sempat lah nak buat malam ni..

Thanks For Reading!! Do Leave Your Comment If uollz Feel So!! ;]

18 March 2012

♥ cheynta aku & lulu ♥


heyyoooo  outhere...
hihihik!!!upss...hurmmm...hary ni aku nak story pasal kisah cheynta aku dengan lulu..ahax!!!
gatai ang...

okayh..hahaha....tipu jaaa

JOM TENGOK APA KAMI BUAT JUMAAT LEPAS ;]


INTRO :]

one fine sunny jumaat...aku keluar pergi beli pin UPU..hary tu jugak incik jiwa nak bertolak balik meninggalkan aku jauh dari pandangan..haisy...tak bolehlah nak keluar makan and shopping pree lagi...haha..so, aku ajak lah dia keluar before balik..sob sob sob :'[

setelah bersiap seringkas cuma, aku pun keluar meninggalkan cik Lulu ,5 tahun yang masih terbongkang tidur di atas katil..tak pulak aku bangunkan dia memandangkan aku tengok lelap sangat dia tidur...

fine, setelah siap breakfast jam sepuluh pagi dengan incik jiwa and amik ikan and kuih dengan market, aku dengan incik jiwa pun berlalu k BSN intuk membeli pin UPU..ramai sangat orang waktu tu, incik jiwa meminta kebenaran untuk balik memandangkan dia nak ke masjid menunaikan solat Jumaat kendian bertolak meninggalkan kampung halaman..

okay...
aku pun tunggu di bank senirik and terus balik lepas selesai dapatkan no pin yang salah tu
[salah aku sebab tak tengok betul betul..jadi isnin nak kena gi bank lagi beli pin..no hal..
incik jiwa da bagi bekal duit sikit before balik..thanks hunn!!  ]

*************************************************

selesai intro dengan incik jiwa..

PERENGGAN 1 :]

sampai di rumah...aku masuk bilik..aku tengok Lulu jeling aku tajam..aku tegur tapi dia buat dekkk ja sambil layan youtube..

??????

"Lulu??sombongnya...tengok vid apa tu?nak join boleh?"

tanpa menoleh, Lulu menjawab ringkas...

"vid matluthfi! tak boleh...need to be alone!"

[tekan matluthfi untuk ke channelnya]: )

aiseyh...sombong...aku tau Lulu merajuk  sebab aku tak bawak dia keluar and say gudbye dekat incik jiwa..
aku pun puas mencarik idea macam mana la nak pujuk si Lulu ni..then aku pergi jugak la dekat Lulu and try buat lawak..

"Lulu??peace!!no war 0kay??senyum la sikit...senyumla...lololo...lalalala...lilili...lululu"

[dekat belakang beg incik jiwa bagi for bday 6 mac ary tuh..cantik kalau tengok real...serius!!]


"cakkk!!!Lulu??Lulu??aceceh...menyombong dia sekarang..."

adehhh...puasss jugak laa aku nak memujuk si Lulu ni..langsung tak makan saman..boleh dia layan and download vid matluthfi tu sampai habis..kira siap khatam lagi vid vid tu..ish ish ish...


PERENGGAN 2 :]


aku dah fade up memujuk...last last aku amek keputusan untuk duduk diam ja tepi dinding tengok Lulu layan vid..kali ni dia tengok vid anwar hadi pulak..adoiyai..kemain ang Lulu...kalau dengan jantan kemain laju ang no...tak pa tak pa...
[tekan anwarhadi untuk ke channelnya]

"sapa cakap??vid maria elena pun aku tengok okay?"

[tekan mariaelena untuk ke channelnya]

"???...okay..."

sejam berlalu tapi aku tengok Lulu still buat dekk..haty ku terbakar..membara..lantas aku mendekati Lulu...


haaaa....amik kau...

"nah,rasakan!dah tak boleh tengok vid..bluex...Lulu dah tak nampak.."

tiba tiba Lulu menjerit mintak tolong..

"mak!!tolong...!!ada perogol berisi masuk rumah...mak!!"

wad???OMG!!perogol berisi kau panggil aku...WTF!!


kali ni aku tutup mulut dia pulak..amik kau...

"hahahaha...dah tak boleh jerit.."

PERENGGAN 3 :]

aku ingat dengan main main dengan Lulu, dia akan okay...rupanya tak..memang tak makan saman budak ni...kecik kecik dah pandai merajuk..


macam macam aku dah buat termasuk tarik telinga dia sampai terangkat..haha...jahat betul aku..
tapi tu la..


Lulu sangat keras..keras yang di maksudkan ialah hati dia okay.. :[
fizikal dia memang lembut...sebab tu aku selalu peluk dia..hehe..♥..alololo Lulu...Lulu
memasing antara kami merajuk..aku pun tak nak kalah..sampailah aku tertidur and dengar bunyik sesuatu..

PERENGGAN 4 :]



wahh wahh wahh..Lulu snap pix waktu aku tertidur..pandai ang no..

"Lulu??dah okay??dah tak merajuk??"

aku bagai tidak percaya sambil menonyoh mata..

" :) "

hanya senyuman lebar yang dihadiahkan kepadaku..tak pa..janji Lulu dah tak merajuk..hehe...terus aku bangun and memulakan perangai pulun aku...ahakk...

"Lulu! tengok bag ni??cantik tak??incik jiwa bagi semalam.."






Lulu senyum sambil angguk tapi dia bagitau dia sedih sebab tak dapat jumpa incik jiwa before incik jiwa balik..

"dah 5 tahun since Lulu bertukar tangan dari incik jiwa kepada cik haty..rinduu woo nak jumpa incik jiwa...wuaaa"

tangisan Lulu aku hentikan dengan mengajak dia snap pix sama sama...


yeaayyyy...

kami kembali bahagia seperti selalu...
♥ sayang Lulu ketat ketat and padat padat 


KENALI LULU

Lulu
5 years old
manja..comeyll..baik haty..
suka tengok tv..online..tengok vid dari malaysian youtubers..
tak suka memasak..baca buku..basuh baju sebab Lulu clothesless..haha
my BFF

kami tinggal serumah...sebilik..tidur sekatil..sebantal..seselimut..
we share macam macam and love to laugh sama sama..

okays frens...tills heres..meets agains nexts times..
bubyes..
♥!!muax!!

Thanks For Reading!! Do Leave Your Comment If uollz Feel So!! ;]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...