Pages

23 January 2012

Happy Chinese New Year!!!



Hyep....
salam to allzzz....

selamat tahun baru cina !!!!

hehe...
days before aku baru dapat angpau dari majikan aku..
tak lah banyak sangat bagi seorang pekerja yang komited mcm aku neyh[yuckss...perasan]
tapi agak banyak sebagai seorang pekerja boleh tahan la barunya n still muda remaja untuk dapat duit banyak2 kan..
haha?knapa aku mlalut cam ntah hapa2 ni?
muda lagikah aku?
tak sedarkah aku umurku semakin meningkat hari demi hari?
OMG!!
haahhhh!!!!!!
bercerita pasal umur.. baru aku teringat pasal  satu peristiwa yang berlaku pada 
12/01/2012
please take note that benda ni jadi di  
kota samarahan 
kalau tak silap aku..
[malas nak google atau tengok youtube balik sebab aku sekarang berada under a bit seram punya keadaan a.k.a mak aku dah pun tutup semua lampu dalam rumah n aku sengsorang tengah ngadap laptop sambil ditakut2kan oleh tikus yang semakin bermaharajalela di rumah aku ni]
SERAM!!!
back to the story, [after aku bukak lampu fon aku]...
ekceli hari ni aku kerja, tapi half day ja sebab majikan aku cina...so they got many things to clear up n bla bla bla untuk makan besar n bagai.. 
setibanya aku di rumah, aku buat lah dulu semua yang wajib n aku buat daily sebelum aku memutuskan untuk bersama2 anak buah aku watching jimmy neutron di saluran 611..
alamak...detail sangat la pulak..
seketika kemudian, kakakku yang tidur keletihan lepas menhentam nasik pun bangun..
dengan kadar segera, dia mengarahkan aku n 2 orang lagi anak buah kami iaitu
echah n eman
untuk bersiap n keluar.
lepas dah siap bagai, kami semua heading to our 1st destination n 2nd n 3rd n sampai lah kami akhirnya di rumah kakakku, kak tie seorang dentist giteww[ibu si echah n eman ney lah..]
setelah membuang masa kira-kira hampir sejam di sana, kak tie akhirnya bertanya satu soalan kepadaku..

ni serba sedikit contoh dialog kami
-
-
-
-
-
kak tie : Acu dengaq dak suara di langit?
[waktu 2 hujan okeyh]

Aku : hah? bunyi apa?guruh?

kak tie : laaa...suara di langit la...
[angah yang bersuara garau lalu sambil sembang dengan adik dia]

aku : apedia?
[mata aku usha angah la..]

kak tie : tak dengaq ceqita? p tengok youtube

laju jaaa aku suruh si eman ni bukak n kami pun tahan laaa telinga ramai2..

n guess what? 
kedengaran satu bunyi yang agak aneh n kuat n besar dari arah langit. yang latest di sarawak lah..
sebelum ni dah penah jadi at overseas such as china, canada n so on..tapi kita ja yang agak tak prihatin n perasan.

kak tie pun dengan tersenyum tapi tegas bagitau this
-
-
-
kak tie : banyak ramalan cakap, kiamat tahun 2012.. suara tu mungkin si d**** yang sedang berdegkur atau hampir terjaga..
kalau terjaga, maka tibalah harinya...
[terdapat sedikit tokok - tambah ya di situ]

aku semakin seram ni... k lah...
asa tak sanggup nak taip lagi..

di sini aku sertakan pix aku keuar petang tadi k?
enjoyc.....

[tu lah eman yang aku tengok ala2 iguana dah]

[takde pasal cari pasal...muka nanges bub tekan jerawat dekat hidung,,,pedih siott]



SEMOGA KITA SENTIASA BERSEDIA UNTUK KE SANA NANTI...





Thanks For Reading!! Do Leave Your Comment If uollz Feel So!! ;]

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...